Google’ın sahip olduğu bir video akış hizmeti olan YouTube, kötü niyetli geri bildirimlerinize karşı sizi uyarabilen yepyeni bir işlevi kullanıma sundu. Platforma göre, şirketin sigorta poliçelerinin ihlali nedeniyle kötü niyetli geri bildirimleri ortadan kaldırılan müşterileri bilgilendirecek. Özellikle, müşteriler bir dizi kötü niyetli geri bildirimi ortadan kaldırdıkları tespit edilirse, bir zaman aşımı alacak ve 24 saate kadar kısa bir süre için yorum yapmaktan men edilecekler.
YouTube, taciz içeren geri bildirimlerinize karşı sizi uyaracak
Şirketin tartışma panosuna göre, testler, bu uyarıların ve zaman aşımlarının, kötü niyetli geri bildirimleri bırakan ve şirket yasalarını ihlal eden müşterilerin şansını azalttığını gösterdi.
YouTube, “Hedefimiz, hem içerik oluşturucuları yorumlar yoluyla topluluğu olumsuz etkilemeye çalışan kullanıcılardan korumak hem de yorumları politika ihlalleri nedeniyle kaldırılmış olabilecek kullanıcılara daha fazla şeffaflık sunmak ve Topluluk Kurallarımızı anlamalarına yardımcı olmayı umuyoruz” dedi.
Şu an itibariyle, küfürlü yorum algılama, İngilizce’deki olumsuz geri bildirimleri tespit edebilecek durumda ancak şirketin yakın gelecekte daha fazla dil ekleyeceği tahmin ediliyor. YouTube, video akış platformunun 2022 yılının ilk yarısında 1,1 milyardan fazla spam geri bildirimi aldığını iddia ediyor.
Bir video akış platformu olan YouTube, filmlerin en iyi yüklenme şeklini değiştirdi. Artık video akış platformu, müşterilere bir videonun yüklenmeden önce tam yüksek kalitede yüklenmesinin ne kadar sürdüğünü gösterecek. Şirkete göre, günlük bir zaman diliminde YouTube’da birkaç film paylaşması gereken içerik oluşturuculara yardımcı olacak. Ayrıca Standart Çözünürlük, Yüksek Çözünürlük ve 4K dahil olmak üzere tüm kalitelerdeki filmlerle çalışır.
Google’ın sahip olduğu video akış platformu, müşterileri yeni video içe aktarma süreci konusunda bilinçlendirmek için tweet attı ve yardım web sayfasını güncelledi. YouTube, 4K veya HD çözünürlüğe sahip daha yüksek kaliteli filmlerin muhtemelen daha fazla zaman alacağından bahsetti.
Daha önce YouTube, bir video yüklenmeden önce müşterilere tamamen farklı iki hazır aralık gösteriyordu. İlk yarı, videoyu eklemek için gereken süreyi doğruladı ve ikincisi, platformun dosyayı tam kaliteli bir videoya dönüştürmek için ihtiyaç duyacağı süreyi gösterdi. Yepyeni işlevle müşteriler, bir videoyu hızla paylaşma olanağına sahip olacak. Ayrıca, yepyeni video işlevi, içerik oluşturucuların filmleri planlamasına ve videonun yüklenmesinin ne kadar süreceğini gözlemlemesine yardımcı olacaktır.