Tinder, insanların sosyalleşmesine olanak sağlayan arkadaşlık uygulaması olarak karşımıza çıkıyor. Bu uygulama ile birlikte, birden fazla insanla tanışıp, sohbet edebiliyorsunuz.
Uygulamanın mantığına bakacak olursak, insanlar burada ilk olarak, beğendiği insanları seçiyor. Seçmekle kalmayıp, karşı tarafında beğenmesi gerekiyor. Eğer iki taraf birbirini beğenirse, eşleşme sağlanıyor. Eşlenme sağlandığı taktirde iki taraf sohbet edebiliyor. Eğer eşlenme olmazsa, sohbet sağlanamıyor.
Ayrıca şunu da belirtmeden geçmeyelim. Uygulamanın en büyük özelliği, lokasyon bazlı olarak çalışması. Bulunduğunuz lokasyondan yola çıkarak, belirli bir kilometre aralığı seçiyorsunuz. Bu kilometre aralığı içinde bulunan insanların profilleri karşınıza çıkıyor.
Peki insanlar birbirlerini nasıl beğeniyor? Cevabı çok basit. İnsanlar Tinder’e kayıt olurken birden fazla fotoğraf yüklüyorsunuz. Kişiler bu fotoğraflardan yola çıkarak, insanları beğeniyor. Eğer beğenmezlerlerse de profili atlayabiliyorsunuz.
- Tinder, ekim ayı boyunca her pazar akşamı yayımlanacak olan “Swipe Night” isimli interaktif mini dizisinin ilk bölümünü 6 Ekim gecesi yayımladı.
- Tinder kullanıcıları, diziyi izlerken belirlenen kısımlarında uygulamanın simgesi haline dönüşen kaydırma özelliğiyle, kendilerine sunulan 7 saniyelik süre içerisinde istedikleri seçimler yaparak dizideki olayları belirleyebiliyorlar. Tinder’ın 18-25 yaş arasındaki en genç kullanıcılarını baz alarak hazırlanan bu interaktif dizinin, daha yüksek bir eşleşmeye sahip olmak ve uygulamanın daha fazla trendleşmesi için uygun ortamı hazırlaması bekleniyor.
- Bu seçimlerden bazıları olağanken bazıları ise kullanıcıları ahlaki seçimler yapmaya zorluyor. paylaşılan haberlere göre bir arkadaş grubunun hikayesini anlatan dizinin her bölümü yaklaşık olarak beş dakika sürücek, her pazar akşamı 6 ila gece yarısı arasında yayımlanacak.Yayımlanan her bölümden sonra, Tinder üyeleri uygulamadaki profillerinde yaptıkları seçimlerden üçünü görüntülemeyi seçebiliyorlar.
- Tinder’ın pazarlamadan sorumlu genel müdürü (CMO) olan Jenny Campbell’in söylemlerine göre, Swipe Night, Tinder’ın 18-25 yaş arasında olan ve çoğu Z jenerasyonundan oluşan en genç kullanıcı kitlesine yönelik olarak meydana getirilmiş bir olaydır.
- İnteraktif şova dahil olan diğer kullanıcılarla eşleştiriliyorlar. Kullanıcıların profillerinde yer verdikleri seçimlerin ise eşleştikleri kişiler ile yapacakları sohbeti başlamak için bir araç olarak kullanılabileceği düşünülüyor.