20 Haziran Pazar 2021

Akıllardaki soruya cevap geldi: Instagram gönderileri neye göre sıralanıyor?


Instagram gönderileri neye göre sıralanıyor?

Sosyal medya devi Instagram, uzun yıllardır herkesin merak ettiği soruyu sonunda açıklığa kavuşturdu. Platformun CEO’su Adam Mosseri, karşınıza hangi görsellerin çıkacağına nasıl karar verildiğini bir blog yazısı ile açıkladı.

Instagram gönderileri neye göre sıralanıyor?

Instagram’ın en keyifli yerlerin olan Keşfet kısmında genellikle hep dikkatimi çeken içeriklere rastlıyoruz. Fakat Keşfet kısmında herkesin hesabı için farklı içerikler sunuyor. Uzun yıllardır merak edilen “Instagram gönderiler neye göre sıralanıyor?” sorusu artık bir cevap buldu. Yapılan açıklamaya göre bu konuda tek bir algoritma kullanılmıyor. Instagram kullanıcıdan gelen sinyallere göre farklı algoritmalar kullanarak akıştaki görselleri sıralıyor. Adam Mosseri bu konuyu dün yayınladığı bir blog gönderi ile açıkladı. Aslında tek bir algoritma değil nerdeyse binlerce algoritmanın olduğunu ifade eden Mosseri; akış sayfasındaki ve keşfetteki içerikleri buna göre gösteriyor. Uzun zaman önce yenilenen uygulama ile kimi zaman akışta paylaşılan şeyleri görüntüleme şansımız olmuyordu. Bunun sebebi de yine algoritmalardan kaynaklanıyor. Instagram CEO’su akış sayfasına düşen gönderilini çoğunu görmediğimizi blog yazısında dile getiriyor.

Apple Music’de Spatial Audio nasıl etkinleştirilir?

Peki karşımıza çıkan görseller neye göre sıralanıyor. Aslında bu konuda takip ettiğimiz kişiler ve onların popülaritesi önem kazanıyor. Çünkü gönderilerin popülerliği ve paylaşımı yapan kişinin etkileşimleri; kimlerin gönderiyi göreceğini belirliyor. Tek şart bu da değil. Eğer ilgi alanlarınız ile uyumlu paylaşım yapmıyorsanız algoritmalar bunun da görüntülenmesini engelleyebiliyor. Kısaca Instagram sizin neleri beğeneceğinizi hesap ederek karşınıza o konuda yapılan paylaşımları getiriyor. “Instagram gönderileri neye göre sıralanıyor?” sorusunun yanıtı işte bunlar. Adam Mosseri tarafından paylaşılan bloğ gönderisine buradan ulaşabilirsiniz.

YAZAR: Ayşenur SANDIKÇI

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Facebook kendi podcast servisini başlatıyor

Facebook kendi podcast servisini başlatıyor

Son dönemlerin yeni sosyal medya trendi sesli etkinliklerden oluşmaya başladı. Clubhouse ile başlayan sesli sosyal …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir