18 Nisan Pazar 2021

Facebook’tan çalışan kadın raporu: Yüzde 65’i masraflarını karşılayamıyor


kadın çalışan
Facebook Türkiye raporuna göre, çalışan kadınların yüzde 65'i masraflarını karşılayamıyor.

Facebook Türkiye, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde pandemi döneminde gerçekleştirdiği ve geçtiğimiz Eylül ayında yayınlanan toplumsal cinsiyet eşitliği raporundan hareketle öne çıkan verileri kamuoyuyla paylaştı. Rapora göre, Türkiye’deki kadınların yüzde 64’ü gelir elde etmek için herhangi bir iş yapmıyor. Yalnızca yüzde 35’i son bir yıl içerisinde gelir elde etti. Kadınların yüzde 30’u hane halkına asıl gelir getiren işi kendilerinin sahip olduğunu söyledi.

Çalışan kadınların yüzde 65’i masraflarını karşılayamıyor

Raporda öne çıkan diğer bulgulardan biri, Türkiye’deki kadınların yüzde 65’inin son bir yıldaki gelirlerinin masrafları karşılamaya yetmediği oldu. Buna karşın, Türkiye’nin de dahil olduğu Avrupa ve Orta Asya bölgesinde ev masraflarının erkeğin sorumluluğunda olduğunu düşünmediğini belirten kadınların oranı yüzde 70’ten fazla olarak belirlendi. Bu veriler kadınların ekonomiye katılımının önemini ve potansiyelini ortaya koydu. Özellikle pandemi döneminde dijitalleşme kadınların kendi işlerini kurmalarında büyük rol oynadı.

Kadın girişimcilerin önündeki en büyük engel sayısal alan eğitimi

Raporun sonuçlarını değerlendiren Facebook Orta Doğu, Afrika ve Türkiye Bölge Başkan Yardımcısı Derya Matraş, “Facebook olarak, kadın girişimcilerin ülke ekonomisine katkı sağlamalarının yolunun, karşılaşılan engellerin belirlenmesinden ve bu engellerin ortadan kaldırılmasından geçtiğine inanıyoruz. Bu inanç doğrultusunda, Türkiye’de ilk olarak 2018 yılında Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz ve geçtiğimiz Ekim ayında Habitat ortaklığıyla da ikinci dönemini başlattığımız #SheMeansBusiness programı ile kendi işini kurmak isteyen kadınlara ilham vermeyi ve kadın girişimcilere işlerini bir adım daha öteye taşımaları için ihtiyaç duydukları bilgi, beceri, ve teknolojiye ulaşmalarına yardımcı olmayı hedefliyoruz” dedi.

#SheMeansBusiness programının ikinci döneminde 1500 kadın girişimciye eğitim verilecek

Facebook kadın istihdamını ve ülke ekonomisini desteklemek amacı doğrultusunda kendi işlerini kuran ve yeni girişimci olmak isteyen kadınları, #SheMeansBusiness programına davet ediyor. Şirket, programın ikinci dönemi kapsamında Türkiye genelinde 1.500 kadın girişimciye verilecek dijital eğitimler sayesinde hem sosyal hem de ekonomik anlamda büyük öneme sahip olan girişimci kadınlara, pandemi gibi zorlu bir dönemde bir araya gelerek paylaşım yapabilecekleri ve hep birlikte işletmelerini büyütebilecekleri bir alan sunacak. Kadın girişimcileri, işletmelerini büyütmek için Facebook ve Instagram platformlarından nasıl faydalanacakları konusunda eğitmeyi amaçlayan eğitimler, işletmelerin büyümesine ve yerel işletmelerin sınırları aşmasına da destek olacak. Bu doğrultuda, #SheMeansBusiness programı, tüm işletmelerin aynı araçlara erişmesini sağlayarak kadın girişimcilerin dijitalleşmelerine ve pandeminin getirdiği zorlu süreci daha kolay atlatmalarına yardım edecek.

#SheMeansBusiness programıyla ilgili detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Apple’dan Kadınlar Günü’ne özel etkinlikler

YAZAR: Mehmet Ali Ertunç

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Taşınabilir disk alırken nelere dikkat etmeliyiz?

Taşınabilir disk bildiğimiz üzere çokça tercih edilen uzun süreli depolama birimlerinden biridir. Aile fotoğrafları, önemli belgeler …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir