7 Ağustos Cuma 2020

Google’ın Türkiye için aldığı yeni karar açıklandı!


Google-ın Turkiye kararı

Türkiye’de de dünyada olduğu kadar popüler olan Google, Türkiye ile ilgili yeni kararını açıkladı. En son b’nun Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servisleri’ne (AKS) eşit davranması gerektiğine yönelik verdiği karar sonrası, şirketten ilk somut adım geldi. Google’ın Türkiye kararı hakkında detaylar:

Google pek çoğumuzun kitaplardan da çok danıştığı, araştırma yaptığı alışveriş ile ilgili aramaları yaptığı zorunlu bir ‘’internet’’ ihtiyacı haline gelmiş durumda. Bu kapsamda Google’ın alışveriş sekmesi, ülkemizdeki milyonlarca kullanıcı ile satıcılar arasında bir köprü kuruluyor denebilir. Yeni alınan ve Google’ın blog sayfası üzerinden paylaşılan karara göre, Google Alışveriş reklamları Türkiye’de gösterilmeyecek.

Rekabet Kurumunun Google Alışverişler için attığı eşit davranması kararının ardından gelen ilk somut adımlardan olan konu hakkında gerekli önlemleri alan Google, çeşitli tedbirler sunduğunu söylerken Türkiye’de belirsizliğin devam ettiğini de belirtiyor.

Google’ın Türkiye kararı şu şekilde:

Google-ın Turkiye kararı

‘’Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine (AKS) eşit davranması yönünde bir karar verdi. Yanıt olarak, Rekabet Kurumu’na (RK), satıcılardan Alışveriş reklamlarının gösterilebilmesi için AKS’lere Google Alışveriş’le aynı fırsatı sağlayacak ve Alışveriş reklamlarının ürün kalitesini hem kullanıcılar hem de satıcılar için sürdürülebilir kılacak bir dizi tedbir sunduk.

Sunduğumuz tedbirler Alışveriş reklamları için Avrupa’da 600’den fazla AKS’nin katılımıyla 3 yıldır başarıyla uygulanan tedbirlere çok benzer bir çözüm yolu içeriyor. Ancak, sunduğumuz çözüm önerilerinin Türkiye için kabul edilebilirliği şu aşamada belirsiz. Bu nedenle, faaliyetlerimizi yasal çerçevede sürdürebilmek ve müşterilerimize hazırlık yapabilmeleri için yeterli süreyi sağlamak amacıyla, maalesef 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren Alışveriş reklamlarını Google’ın Türkiye’deki arama sayfalarından kaldıracağız.

Bu bizim için kolay alınmış bir karar değil; bunun tüketiciler, satıcılar ve AKS’ler için daha az seçeneğe ve daha düşük kalite deneyimine sebep olacağına inanıyoruz. Uygulanabilir bir çözüm bulmak için RK ile birlikte çalışmayı sürdüreceğiz.

Yılın en yoğun alışveriş aylarına yaklaşırken, bu durumun müşterilerimizin satışlarına yönelik etkisini en aza indirmek üzere onlarla birlikte çalışacağız. Tüketiciler bilgiye ulaşmak için Google Arama’yı, satıcılar da müşterilerine ulaşmak için diğer reklam formatlarını kullanmaya devam edebilecek.

Bu sorunları önümüzdeki aylarda çözüme kavuşturabilmeyi ve RK ile Alışveriş reklamlarını Türkiye’ye tekrar getirebilmemizi sağlayacak bir anlaşmaya varabilmeyi umuyoruz.’’

Google Nest ailesinin yeni üyesi karşımıza çıkıyor

YAZAR: Nilay Kamu

Gazi Üniversitesi Gazetecilik bölüm ikinciliği mezunu, üniversite yıllarından beri de bilim ve teknoloji alanına ilgi duyan bir gazeteci. Birçok mecrada görev alıp haber düzenleyen editör, yazdığı yazılar ve haberler ile tecrübe kazanıp, ilerleyen yıllarda çok daha iyi yerlere gelmek istiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

The Devil All The Time

Tom Holland’lı Netflix filminden yeni görseller geldi

Netflix film çekme ve yayımlama konusunda elini korkak alıştırmıyor ve hız kesmeden yoluna devam ediyor. …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir