Bir süredir Instagram üzerinden yayınlanan zayıflama çayları ve benzeri türdeki reklamlar eleştiri oklarının platforma çevrilmesine neden olmuştu.
Hatta konuya dair BBC‘de bir araştırma haberi yayınlanmış, bu çayları kullanan insanların sosyal medya üzerinden yaratılan estetik algısına göre kendilerine nasıl zarar verdiğinin altı çizilmişti. İşte bu konunun tekrar alevlenmesiyle beraber popüler içerek paylaşma platformu bu tarz reklamlara kısıtlama getireceğini açıkladı.
https://www.instagram.com/p/BEv4jEmHGqK/?utm_source=ig_embed
Platform bundan sonra 18 yaş altı kullanıcılar için Instagram’ın zayıflama ürünü reklamlarını kısıtlayacağını belirtelim. Bu adım ile beraber sürekli ”zayıflama algısı”nın yaratılmasının da önüne geçilmeye çalışılacak. Kylie Jenner ve Kim Kardashian gibi Instagram üzerinde çok fazla takipçisi olan hesaplar da bu sağlıksız ürünlerin reklamını yapabiliyor.
Alınan karar sonrası bu reklamların devam edip etmeyeceği ise belli değil. Normalde Instagram’ın reklam politikalarının da kabul etmediği bu reklamlar, artık yaş kısıtlamasıyla beraber 18 yaş altı kullanıcılara gösterilmeyecek. Bu sayede ise zayıflık, sağlıksız ve dengesiz beslenmenin önüne bir nebze olsun geçilmiş olacak.