2 Haziran Salı 2020

Instagram yeni bir reklam kısıtlamasına gidiyor


Instagram yeni bir reklam kısıtlama

Bir süredir Instagram üzerinden yayınlanan zayıflama çayları ve benzeri türdeki reklamlar eleştiri oklarının platforma çevrilmesine neden olmuştu.

Hatta konuya dair BBC‘de bir araştırma haberi yayınlanmış, bu çayları kullanan insanların sosyal medya üzerinden yaratılan estetik algısına göre kendilerine nasıl zarar verdiğinin altı çizilmişti. İşte bu konunun tekrar alevlenmesiyle beraber popüler içerek paylaşma platformu bu tarz reklamlara kısıtlama getireceğini açıkladı.

Platform bundan sonra 18 yaş altı kullanıcılar için Instagram’ın zayıflama ürünü reklamlarını kısıtlayacağını belirtelim. Bu adım ile beraber sürekli ”zayıflama algısı”nın yaratılmasının da önüne geçilmeye çalışılacak. Kylie Jenner ve Kim Kardashian gibi Instagram üzerinde çok fazla takipçisi olan hesaplar da bu sağlıksız ürünlerin reklamını yapabiliyor.

Alınan karar  sonrası bu reklamların devam edip etmeyeceği ise belli değil. Normalde Instagram’ın reklam politikalarının da kabul etmediği bu reklamlar, artık yaş kısıtlamasıyla beraber 18 yaş altı kullanıcılara gösterilmeyecek. Bu sayede ise zayıflık, sağlıksız ve dengesiz beslenmenin önüne bir nebze olsun geçilmiş olacak.

Instagram sizin yerinize paylaşım yapacak

YAZAR: Nilay Kamu

Gazi Üniversitesi Gazetecilik bölüm ikinciliği mezunu, üniversite yıllarından beri de bilim ve teknoloji alanına ilgi duyan bir gazeteci. Birçok mecrada görev alıp haber düzenleyen editör, yazdığı yazılar ve haberler ile tecrübe kazanıp, ilerleyen yıllarda çok daha iyi yerlere gelmek istiyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Apple Powerbeats Pro

Apple Powerbeats Pro kulaklıklara yeni renkler ekleniyor

Bildiğiniz gibi bir süredir Apple ve Beats arasında anlaşma bulunuyor. Apple imzalı olan kulaklık modeli …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir