14 Aralık Cuma 2018

Mercedes yeni Multi-Spark sistemi nasıl çalışıyor?


Mercedes yeni Multi-Spark sistemi Nasıl Çalışır?

Mercedes son nesil motorlarında, ‘Multispark Ignition’ adı verilen bir teknoloji kullanıyor. Bu teknolojide, bujinin içindeki hava-yakıt karışımını ateşlerken bujiler defalarca ateşleniyor. Motor üzerindeki yük düşük olduğunda, yağsız bir hava-yakıt oranı kullanmak daha faydalıdır, bu da karışımda yakıt olduğundan çok daha fazla hava olduğu anlamına gelir.

Bu durumda, yakıtın silindir içinde ne kadar yayıldığından dolayı hızlı bir şekilde ateşlemeye başlamak zor olabilir. Mercedes’in çok yönlü ateşleme sistemi bu sorunu, bujiyi her vuruşta bir kereden fazla ateşleyerek ortadan kaldırıyor. Bu özellik, fişten daha büyük bir alev oluşturarak ateşlemede daha az gecikmeye ve genel olarak daha hızlı yanmaya neden olur.

Şirkete göre, bu teknoloji motor için verimlilikte yüzde iki kazanç sağlıyor. Bu yeterlilik seviyesi çok fazla gelmeyebilir, ancak daha uzun süreler için mükemmel bir kazanç.

Mercedes’de kullanılan çoklu buji fişinin genel sisteminin işleyişini anlamak için aşağıdaki videoyu izleyin.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

BMW 2019 filosunu açıkladı!

BMW 2 019 filosunu piyasaya sürdü. Araçlara yapılan testlerle ortaya çıkan  istatistikler oldukça etkileyici.  BMW,  bir …

Bir Cevap Yazın